http://skuteromania.xaa.pl/index.php
Siemka,
Chciałem podzielić się z wami najważniejszą radą na temat tuningu naszych skuterków.
Jeśli wiemy, że nie mamy narzędzi to odpuśćmy sobie na wstępie poważniejsze roboty.
Tutaj wypiszę narzędzia, których ja sam używałem, przez kilka lat odkąd zacząłem grzebać przy skuterach:
-Klucze francuzkie (6, 8, 10, 13, 14, 15, 17, 19)
np. do odkręcania wariatora, sprzęgła, koła śrub przekładni, czy opasek z wężyków.
-klucze "imbusowe" (4, 5, 7)
np. do odkręcenia zacisku hamulcowego, pompki itp
-Wkrętaki (+ i -)
np. do odkręcania śrub owiewek itp.
-młotki (od małych do średnich, oraz przynajmniej jeden młotek gumowy)
-wiertarka
-wiertła
-Klucze torx (najczęściej 6)
np. do odkręcania membran w zaworze membranowym.
-Szlifierka kontowa
-przecinak ślusarski (od odbijania zerwanych śrub)
-Palnik/opalarka
-Ściągacz do łożysk truj ramienny
np. Do rozbijania karterów
-zestaw grzechotek i nasadek oraz przedłużki!!!
No dobrze, ale ktoś może zarzucić mi po co mi takie coś,
Powiem tylko tyle, nie raz nie mamy narzędzi potrzebnych o roboty, brakuje nam kasy, a zabieramy się za tuningi, ja z własnego doświadczenia wiem, że bez tych narzędzi guzik zrobimy
A pożyczanie narzędzi to nie najlepszy pomysł, bo nie raz można coś uszkodzić, i i tak trzeba potem to kupić.
Narzędzia, które wymieniem pozwoliły mi rozerwać skuter piaggio na drobny mak.
Tak więc pamiętajcie, dobre narzędzia to podstawa!!!
Pisał
Piaggius
Offline
Dodaj link do mojego tematu o tuningu 2t i 4t xD
Offline
Nowy użytkownik
Witam Posiadam Skuter Vendus Modo 2 Folmula 2009 nowy 2 T. Chciałbym zająć się Tuningiem, choć jestem zielonkawy . Chciałbym zrobić Tuning mechaniczny taki coś w rodzaju Midrace. Oczywiście porządny nie taki wiochtuning. Cały silniczek napęd etc. Kasy to mam mało ( kto by nie miał) a zabawa taka nie należy do tanich. Wiem że można w tym segmencie Tuningu (midrace, też jak patrzyłem na ciekawe stronki z częściami Tuningowymi) jakoś "znieść". Kasy mam mało,więc tutaj musiałbym zastosować zakup " ratalny", czyli: kompletny cylinder ( cylinder, głowica- o ile będzie potrzebna bo słyszałem , że niekoniecznie, można zastosować seryjną, tłok+pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie sworznia i takie tam). Interesowałby mnie zwiększenie cylindra max do 63cc. jakiejś konkretnej firmy ale też bez przesady bo cena za cylek ok 850zł. dużo
. Jak czytałem temat " Tuning krok po kroku" ważny też wydech, który dużo daje, lecz musi on być dostosowany do cylindra, a cylek do wału itd. . Chcę zrobić taki gruntowny tuning mechaniczny, kupując po kolei i stopniowo ( w miar możliwości finansowych rzecz jasna. Za okazaną pomoc z góry dziękuję, proszę też się nie śmiać dziwić jestem zielony w tych sprawach a bardzo chcę to zmienić
. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Morgaus (2012-01-23 11:28:13)
Offline
Widać, że masz gościu potencjał
Jeśli chcesz zbudować Midraca, to kup najtańsze części tejże klasy
Będzie spoko, celuj w lepsze marki, szukaj na sxt.pl
A jak chcesz konkret, to musisz kupić silnik z roxa/f12 albo same kartery z flakami i tam to poskładać
Pzdr
Offline